20 procent korting
tot 03/2016

Veel gestelde vragen

Hoe kan ik feedback geven over deze website?

Uw feedback is zeer belangrijk voor ons en we zijn voortdurend op zoek naar verbeteringen. U kunt feedback geven op elk gewenst moment door naar ons te bellen op 020 615 9000 of een email te sturen naar info@budget-express.nl.

Ik krijg een de melding “Whoop Something went wrong” en nu ben ik mijn ingevulde gegevens kwijt. Wat nu?

Deze melding wordt weergegeven als u meer dan 3 minuten niets doet op de website. Deze functie is ingebouwd in de website t.b.v. de veiligheid van uw persoonlijke gegevens. Helaas moet u opnieuw een opdracht plaatsen, nadat u deze foutmelding heeft gezien in de webbrouwser. (TIP: Controleer eerst uw zending op aantal, afmeting en gewicht voordat u een opdracht plaatst via de website)

Wat als ik de postcode van de bestemming niet weet ?

Als u de postcode van de bestemming niet kent, dan kunt u het best contact opnemen met de ontvanger of neem contact op met ons. U kunt ook het adres controleren in Google Maps

Is het veilig om via iDEAL aan Budget-Express te betalen?

Ja, de betalingen aan Budget-Express worden verzorgd door Pay.nl. Zij verzorgen ook de betalingen van hele grote andere webshops. Zij waarborgen dat je transactie beveiligd wordt uitgevoerd. Zodra de betaling binnen is zal de bestelling direct door Budget-Express verwerkt worden en geldt de gewone levertijd.

Ik heb wel een orderbevestiging gehad, maar geen betalingsbevestiging. Wat nu?

Heb je betaald met iDEAL? Dan ontvang je een betaalbevestiging. Controleer even of het bedrag van de rekening is afgeschreven. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met ons.

Heb ik een klantnummer nodig om een zending te versturen?

Een klantnummer is niet noodzakelijk. U kunt eenvoudig online boeken

Hoe kan ik een boekingsaanvraag wijzigen of annuleren?

Als u uw boeking wilt wijzigen of annuleren, neem dan contact op met ons. U kunt ons telefonisch bereiken op het nummer 020 615 9000

Naar welke bestemmingen kan ik met Budget-Express verzenden?

Vanuit Noord-holland kunt u naar elk adres in nederland iets verzenden met een koerier. Postcodes buiten Noord-Holland worden niet herkend in het systeem. Voor het afleveren zijn alle postcodes binnen Nederland mogelijk (behalve de waddeneilanden, deze worden ook niet herkend en worden dus ook niet geleverd)

Levert Budget-Express ook aan Postbussen?

Nee. Budget-Express levert niet aan Postbussen. Een volledig adres is vereist om u en uw klant een getekende garantie van aflevering te geven.

Wat zijn de maximum gewichten en afmetingen voor een zending?

Via de website kunt u tot maximaal een halve kuub (dit is gelijk aan 4 verhuisdozen) en maximaal 50 kg. verzenden. Voor afwijkende formaten kunt u ons telefonisch bereiken op het nummer 020 615 9000

Waarom moet ik het gewicht en de afmetingen van mijn pakket doorgeven?

Als u de postcode van de bestemming niet kent, dan kunt u het best contact opnemen met de ontvanger of neem contact op met ons. U kunt ook het adres controleren in Google Maps

Wat als ik de postcode van de bestemming niet weet ?

Het exacte gewicht en afmetingen zijn nodig voor onze capaciteits- en voertuigenplanning om een tijdige levering te garanderen. Als de informatie niet correct is, kan uw zending met vertraging worden geleverd. Ook kan een extra service tarief berekend worden wanneer extra handelingen uitgevoerd moeten worden om uw zending verder te versturen.

Welke verpakking moet ik gebruiken voor mijn pakket?

U kunt verschillende vormen van pakket-verpakkingen gebruiken. (Opmerking: Budget-Express aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de verpakking. U bent zelf verantwoordelijk voor een juiste en degelijke verpakking van uw zending.)

Welke documenten zijn nodig voor het versturen van een zending?

Alle Budget-Express zendingen moeten vergezeld zijn van een vrachtbrief. Deze vrachtbrief wordt automatisch gegenereerd als u een online boeking maakt en ontvangt u in de opgegeven email.

Wat is een vrachtbrief?

Een vrachtbrief is een document dat uw Budget-Express zending begeleidt. Het bevat de nodige informatie om ervoor te zorgen dat uw zending snel en professioneel behandeld kan worden. Informatie zoals het adres van de afzender en ontvanger, het klantnummer en andere belangrijke gegevens. Een vra-chtbrief wordt automatisch gegenereerd als u online boekt.

Moet ik nog een vrachtbrief invullen als ik een online boeking heb gemaakt?

Nee. Er wordt automatisch een vrachtbrief gegenereerd als u online boekt of één van onze verzendapplicaties gebruikt. Deze vrachtbrief kunt u eenvoudig uitprinten.

Ik heb geen printer. Kan ik nog steeds gebruik maken van de Budget-Express diensten?

Ja, Als u geen printer heeft, neem dan contact op zodat de chauffeur een vrachtbrief kan meebrengen.

Is mijn zending gedekt door een verzekering?

Indien de door de koerier ontvangen zending niet ter bestemming wordt afgeleverd of niet wordt afgeleverd in dezelfde staat als waarin hij de zending ontvangen heeft, tengevolge waarvan de inhoud van de zending niet meer kan worden aangewend voor het doel waarvoor het was bestemd, is de koerier, behoudens overmacht, verplicht de daardoor veroorzaakte schade met inachtneming van de volgende bedragen te vergoeden:

A. voor de schade aan de zending zelve maximaal € 450,00 per zending;

B. voor de schade wegens het niet meer aangewend kunnen worden van de zending voor het doel waarvoor het was bestemd, maximaal twee maal de vracht.

Hoe kan mijn klant een nieuwe afleverafspraak van de zending regelen?

Als wij de zending niet kunnen afleveren dan laat de chauffeur een “Niet thuis”-kaart achter. U kan telefonisch een nieuwe afleverafspraak maken. Met het Budget-Express vrachtbriefnummer, het adres en de nieuwe leverdatum. (Opmerking: zendingen worden standaard alleen geleverd van maandag tot en met vrijdag. Voor levering op zaterdag kunt u contact opnemen met ons.)

Hoe uit ik een klacht?

Uw tevredenheid is voor ons van groot belang. U kunt uw klacht uiten door contact met ons op te nemen.

Hoe uit ik een klacht?

Uw tevredenheid is voor ons van groot belang. U kunt uw klacht uiten door contact met ons op te nemen.

Hoe worden de prijzen berekend?

De prijzen zijn gebaseerd op het gewicht, het volume, de service en de bestemming van uw zending.